אם הצלחת בקידום אורגני ואתה נמצא ראשון או שני בגוגל מן הסתם זה יגרום לעלייה תלולה בהיקף הפניות.
להיות ראשון בגוגל בארוגני יביא לך בערך עשרה אחוז מנפח החיפוש החודשי.
אחד השיקולים החשובים לפני שמתחילים בתהליך של קידום אורגני הוא ניתוח שוק ומידת התחרות של אותו ביטוי. אחרי שבדקנו את נפח החיפוש ואת רלוונטיות המילים והביטויים אותם אנו מעוניינים לקדם באורגני עולה שאלת מידת התחרותיות של אותו הביטוי ומה תהיה רמת הקושי של קידום אתר בגוגל המבקש להיות ראשון בגוגל בתוצאות החיפוש האורגניות.
כיצד לבצע לבד חקר שוק ?
היכנסו ל Google Adwords
רשמו כמה שיותר מילים המתאימים לתחום הפעילות שלכם ולחצו על קבלת רעיונות למילות מפתח, לאחר קבלת רשימת המילים התחילו לסנן את המילים, מומלץ להוסיף גם מילות מפתח עם שגיאות כתיב.
העמודה של נפח חיפוש ממוצע משוער הינה העמודה הרלוונטית שנותנת לנו את כמות החשיפות בחודש האחרון. בסופו של התהליך קיבלנו רשימה של מילות מפתח פופולאריות הזוכות לחשיפה רבה מצד הגולשים.
כמה מתחרים יש לנו על כל מילת מפתח שכזו ?
תחת הקטגוריה הראשית " מצא תוצאות " יש לגשת לשדה " עם הביטוי במדויק " ולרשום את מילת המפתח. תחת הקטגוריה הראשית "מופעים" יש לגשת לשדה "הצג תוצאות בהן מופיעים הביטויים שלי" ולבחור את האפשרות "בכותרת הדף", בסוף התהליך קיבלנו תוצאות חיפוש המתמקדות במתחרים שמתחרים בנו במילות מפתח אלו.
ראשון בגוגל – ניתוח הנתונים
יש לנתח את הנתונים ולבחור את מילות המפתח בעלות מספר הרב של החיפושים אך עם הכי מעט מתחרים שבהם נוכל להגיע לתוצאות המהירות והטובות ביותר. לא מומלץ לשלב גם מילות מפתח תחרותיות יותר שבהם לא נוכל להגיע לתוצאות מהירות.
ראשון בגוגל בדיקת מתחרים
להלן מספרד מדדים שכדאי לקחת בחשבון: PR – המדד שגוגל נותן עבור עוצמת הקישורים הנכנסים לאתר. מדד אלסקה: ככל שמדד זה נמוך יותר יש באתר יותר תנועה ולכן נחשב האתר לאיכותי יותר.
קישורים נכנסים, גוגל מציג חלק מהקישורים בעיקר את אלו שנחשבים לאיכותיים ולכן חשוב לבדוק את המתחרים בעזרת מדד זה. קישורים נכנסים ע"י YAHOO – מנוע זה נותן מדד אמין לכמות הקישורים בעזרת פקודת Linkdomain:www.my-web.co.il
האם העמודים הממוקמים בעמוד הראשון הינם עמודים ראשיים של אתר או פנימיים - מה וותק האתר הנמצא ראשון ? מספר עמודים של האתר המאונדקסים בגוגל, רצוי לבדוק לא רק את כמות העמודים אלא גם את איכותם.